Hlavolamy

matematické a logické úlohy, hádanky, rébusy
OBSAH

Facebook
Servisné infošky
196
počet optoklamov
Reklama

OptoKlamy
Obrázky, z ktorých sa vám prekrížia oči a zakrúti hlava.

Penzión Šiška Zuberec sa nachádza na konci obce Zuberec - od nás je do Roháčov nabližšie! Ponúkame vám celoročné ubytovanie v peknom prostredí v blízkosti lesa.

Dva kocúry

Autor: Gendzo macher
Kategória: Pravdepodobnosť
Publikovaný: 12.09.2004 / Počet zobrazení: 19399

Hlavolam z pravdepodobnosti:
"To sú mačky, alebo kocúry?" opýtal sa farmárov synovec.
"Určite viem, že aspoň jedna mačka je kocúr," odvetil mu jeho strýko.
Zadanie hlavolamu:
Na dedine žil farmár. Raz k nemu prišiel na návštevu synovec z mesta. Na hospodárskom dvore pobehovali dve mačky.

"To sú mačky, alebo kocúry?" opýtal sa farmárov synovec.
"Určite viem, že aspoň jedna mačka je kocúr," odvetil mu jeho strýko.

Aká je však pravdepodobnosť, že obe mačky sú kocúry?

- riešenie hlavolamu
Dobre506 Zle463
DISKUSIA
Janka (neregistrovaný): mačky
nesúhlasím s vaším riešením tohto hlavolamu. Nezáleží predsa na tom, ktorá mačka je ktorá, resp.nezáleží na ich poradí.Z toho vyplýva, že kombinácie KM a MK sú jedna a tá istá kombinácia. Riešenie je 1/2
04.11.2005, 11:24
JJ (neregistrovaný): mačky
Presne, slečna Janka to vystihla. Sám ste písali KOMBINÁCIA mačiek a pri kombinácii nezáleží na poradí a preto MK a KM sa môže počítať iba raz.
30.11.2005, 19:38
pistolino (neregistrovaný): mačky
odpoved je 1/2
06.01.2006, 11:58
Marco (neregistrovaný): macky
prilis jednoduche
inak vy traja:
vasa odpoved by bola pravdiva keby boli tie macky uplne rovnake
( a to podla mna nie je mozne)
25.02.2006, 12:39
Jano (neregistrovaný): Marco
,ale ked vieme ze jedna macka je urcite kocur, tak potom nezalezi na tom, ze ktora, lebo pravdepodobnost ze ta druha je kocur, je rovnaka ako ze su oba kocury: 50%
04.07.2006, 11:42
Ovecka (neregistrovaný): 1/2
no je to 1/3 ale je to dost nelogicke ak povie ze aspon jeden je kocur tak asi ze vie ktory co znamena ze je to 1/2
22.07.2006, 18:15
Luigi (neregistrovaný): trubky
podla mna by to bola 1/2 vtedy, keby povedal ze prave tento je kocur, a nie ze aspon jeden
24.12.2006, 21:06
Trey (neregistrovaný): ...
:) ked hovori o konkretnej macke, je mensia pravdepodobnuost ze akurat ta je kocur ako ked hovori o jednej z tych dvoch...

1/2 ak povie ze jedna z nich je kocur
1/3 ak povie ze prave "tato tu" je kocur
28.03.2007, 16:25
Karel (neregistrovaný): Opravdu všechny možnosti
V řešení chybí jedna možnost, tím pádem se dostaneme na 1/2:

Když je Mačka č.1 jistě Kocour:
1. KM
2. KK

Když je Mačka č.2 jistě Kocour:
1. MK
2. KK

No, tohle spočítáme už všichni, ne?
31.05.2007, 20:54
Miso (neregistrovaný): wtf?
poprve macka je macka a nemoze byt kocurom :D ano, viem, rypem, ale ja som taky :) ok, toto zanedbame a tvarime sa ze su to mackovite selmy ...
po druhe: ak jedna z tychto seliem je urcite kocur a chceme vediet aka je pravdepodbnost ze obidve su kocury, tak musime zistit aka je pravdepodobnost toho, ze aj ta druha je kocur. pokial viem tak moze byt macka/kocur, ziaden hermafrodit, riesenim je jedna polovica. proste suhlasim s Jankou a s tym ze moznosti MK a KM sa nemozu brat ako dve
14.06.2007, 02:35
mattoid (neregistrovaný): idiot
*** príspevok bol zmazaný administrátorom ***
02.04.2008, 16:41
Smazo (neregistrovaný): Yes
Všetci čo vedia, že MK = KM a teda P=1/2 majú pravdu.
Z teórie kombinatoriky:
VARIÁCIA je keď záleží na poradí, teda AB sa nerovná BA.
KOMBINÁCIA je keď nezáleží na poradí a AB=BA a potom sa to berie za jednu veličinu mačkokocúra.
Howgh.
03.04.2009, 01:00
Jurino (neregistrovaný): Je to jedna polovica
Keby bolo zadanie bez vety že aspoň jeden je kocúr tak možnosť na kocúrov dvoch je 25%
lenže my vieme že kocúr tam je a je úúúplne jedno či je kocúr ten prvý alebo ten druhý... podmienka je splnena..
takže kedže máme jedno miesto obsadené a definované ostávaju nám kombinácie
KM
KK
lebo kombinacia MK je presne taká istá ako MK
takže správna odpoveĎ je 1/2


03.08.2009, 10:52
srnec (neregistrovaný): Nemáte pravdu
Všetci, čo tvrdia, že odpoveď je 1/2 nemajú pravdu. Tento príklad je tak trochu paradoxný, ale je to tak. Celý problém sa dá preniesť na problém dvoch mincí. Dúfam, že pri ňom to bude zrozumiteľnejšie.
Hodil by som dvoma mincami (čo je totálne nezávislý jav, tak ako pri kocúroch), zakryl by som ich rukou, aby nik nevidel, čo padlo a povedal by som že na jednej padol znak. No a teda všetky možnosti padnutia dvoch mincí sú 4, analogicky ako pri kocúroch. Jeden je znak, takže dvojica znak-znak odpadáva, zostávajú 3 možnosti, z ktorých je jedna správna, t.j. P = 1/3.

Ešte jedna vec: Trey má pravdu, až na to, že to napísal naopak :-) takto to má byť:
1/3 ak povie ze jedna z nich je kocur
1/2 ak povie ze prave "tato tu" je kocur
11.08.2009, 18:54
srnec (neregistrovaný): oprava
menší preklep, dvojica znak-znak neodpadáva, odpadáva druhá dvojica t.j. že padli na oboch mincí napr. čísla (nie znaky)
11.08.2009, 19:06
Alex (neregistrovaný): 1/2, cize 50%
Na to staci 3 trieda ZS. Ak je jeden kocur (je jedno ktory - niekomu zalezi na poradi???) Tak druhy moze byt kocur alebo macka. Co to tam v rieseni pletiete o poradi?
Opravte si to, zbytocne si robite ostudu!
Hned prva Janka to jasne vysvetlila!
A srnec je tiez mimo s tymi mincami...
28.04.2010, 02:02
Risi (neregistrovaný): cele zle
je to 1/2!!! (neberte tie vykricniky ako faktorialy :-D) - MK a KM su ta ista moznost - srnec to napisal uplne nezrozumitelne - vsetci co tvrdite, ze je to 50% mate pravdu, autor by musel napisat slovo VARIACIA a nie KOMBINACIA, alebo tam napisat, ze zalezi na poradi - inak je jeho odpoved zla
15.04.2011, 20:28
Pridaj nový príspevok do diskusie
Tvoje meno *
Názov *
Kontrola *
Napíš slovom: 5 - 2 =
Vieš o tom, že registrovaní návštevníci nemusia zadávať svoje meno? Registrácia je jednoduchá a je zadarmo. A navyše, nikto sa viac nepodpíše pod tvojím nickom.
Vyhľadávanie
NAJčítanejšie
NAJlepšie
Reklama
© Gendzo macher, 2014  |  www.hlavolamy.sk  |  admin@hlavolamy.sk